12 Şubat 2015 Perşembe

Ubuntu İşletim Sistemli İlk Akıllı Telefon

Dün itibari ile Ubuntu işletim sistemi ile çalışan ilk akıllı telefon olan Aquaris E4.5 Ubuntu Edition lanse edildi. Ubuntu işletim sistemi ile ilk kez buluşan telefon özellikleri günümüz standart akıllı telefonlarına göre fena değil.








Ubuntu sisteminin yaratıcısı 2013 yazında internet üzerinden ilk Ubuntu işletim sistemli telefon için bağış toplama kampanyası başlattı. Amaç 32 milyon tutarındaki bağışın toplanmasıydı. Fakat sadece 12,8 milyon Dolar toplanmıştı.

Buna rağmen, üreticiler Ubuntu tabanlı akıllı telefonun çıkış planından vazgeçmediler. Sonunda İspanya’nın BQ şirketi Aquaris E4.5 Ubuntu Edition akıllı telefonunu tamamlayıp satışa çıkarmaya karar verdi. Canonical şirketinin basın toplantısına esasen, cihaz yakın haftalarda Avrupa’da satışa sunulacak. Cihazın satış fiyatı 170 Euro olarak kararlaştırılmış.

Aquaris E4.5 Ubuntu Edition akıllı 960×540 çözünürlüklü, 4,5 inçlik ekran, 1,3 GHz hızında çalışan 4 çekirdekli, MediaTek işlemcisi ile donatıldı. Dahili hafızanın hacmi 1 GB fakat cihaz 8 GB kapasitesine kadar SD kart kabul edebiliyor. Ön kamerası 5MP olan Aquaris E4.5 Ubuntu Edition akıllı telefonunun arka kamerası ise 8MP olarak tasarlanmış.

Bana sorarsanız cihaz ilk Ubuntu işletim sistemine sahip telefon olarak gayet iyi özelliklere sahip.(Giriş için yeterli , daha geliştirirler anam siz kafanıza takmayın.) Cihaz büyük ihtimal Türkiye’de satışa sunulmayacak ama Ubuntu severler için yine de bir heyecan yaratmadı desek yalan olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yaptığınız İşin Teşekkürler.